Agenttiseikkailussa luokat kilpailevat siitä, kuka onnistuu tekemään eniten kestävän kehityksen tehtäviä kilpailussa. Kilpailuaika on 4.–17.11.2024. Oppilaat tekevät agenttitehtäviä 10 arkipäivän ajan, ja ne kirjataan aina seuraavana päivänä yhdessä opettajan kanssa luokan profiilisivulle.

Etene Agenttiseikkailussa näin:
  1. Tee luokallesi ilmoittautuminen täyttämällä lomakkeen tiedot.
  2. Tulosta jokaiselle oppilaalle oma Agenttikortti 2024 / (Agentkort 2024 svenska) ja käykää läpi kilpailun kulku.
  3. Oppilaat merkkaavat Agenttikorttiin tekemiään tehtäviä päivittäin niin kotona kuin koulussa. Tehtävän voi suorittaa päivässä useamman kerran, mutta oppilas merkitsee sen vain yhdeksi suoritukseksi.
  4. Mikäli joku oppilas sairastuu kesken kilpailun voi hänen kaikki tehtävät merkitä suoritetuksi sairastumisen ajalta.
  5. Opettaja kokoaa ja kirjaa luokan yhteispisteet Agenttiseikkailu -sivustolle päivittäin yhdessä oppilaiden kanssa. Kirjatkaa aina edellisen päivän tehtäväsuoritukset seuraavana päivänä. Viikon 46 perjantain (15.11.) tehtävät on kirjattava viimeistään keskiviikkona 20.11.2024. Pisteet suhteutetaan luokan koon mukaan.
  6. Kerätkää lisäpisteitä (ks. sivun alaosasta ohjeet).
  7. Viesti myös koteihin, että osallistutte kilpailuun. Wilma-info_2024.
  8. Mikäli sinulla on kysyttävää, lähetä meille lomakkeen kautta viestiä. Löydät sen täältä.

Kun luot luokallesi profiilisivun, ilmoittaudutte samalla mukaan Agenttiseikkailuun. Tämän jälkeen pääsette vertaamaan luokkanne tuloksia muihin Agenttiseikkailussa mukana oleviin luokkiin. Samalla saatte tietoa siitä, miten luokkanne edistyy tehtävissä.

Tulostakaa viralliset agenttikortit

Suorittakaa erilaisia agenttitehtäviä päivittäin

Kirjatkaa tehtävistä ansaitut pisteet agenttihaasteen nettisivulle

Kilpailkaa toisten luokkien kanssa ja voittakaa palkintoja!

Haasta luokkia mukaan Agenttihaasteeseen!

Haasta luokkia mukaan!
Kerronko vinkin, miten voitte ansaita lisää pisteitä?

AGENTTIKORTTI JOKAISELLE OPPILAALLE

Agenttikortti on oppilaan henkilökohtainen peliväline. Jokaiselle oppilaalle tulostetaan oma Agenttikortti, johon hän merkitsee  suoritetut tehtävät. Kun oppilas on suorittanut tehtävän vähintään kerran päivässä, merkitsee hän sen Agenttikorttiin. Esimerkiksi, jos oppilas sammuttaa valot useamman kerran päivässä, merkitsee hän sen vain yhdeksi suoritukseksi.

Opettajan tehtäväksi jää koota ja kirjata oppilaiden yhteispisteet joka päivä. Pisteiden kirjaaminen on nopeaa sekä helppoa ja pisteiden kokoamisesta kannattaa tehdä luokan yhteinen oppimistilanne!

Tehtävät Agenttikortilla:

  1. Sammutin turhan päällä olevan sähkölaitteen esim. valon, television tai pelikonsolin.
  2. Lajittelin jätteitä esim. paperin, kartongin, biojätteen, muovin, lasin tai metallin.
  3. Suljin vesihanan hampaidenpesun ajaksi.
  4. Liikuin kävelen, pyörällä tai julkisilla kaverille tai harrastukseen.
  5. Otin ruokaa sen verran kun jaksan syödä.

LATAA AGENTTIKORTTI 2024

LADDA NER AGENTKORTET 2024

KERÄTKÄÄ LISÄPISTEITÄ LUOKALLE

Kolme tapaa kerätä lisäpisteitä:

  1. Luokka saa lisäpisteitä haastamalla muita luokkia mukaan Agenttiseikkailuun. Saatte ensimmäisestä haasteesta 20 lisäpistettä.
  2. Luokka saa lisäpisteitä päivittäisestä pisteiden kirjaamisesta. Mitä useampana päivänä tehtäviä kirjataan, sitä enemmän saatte pisteitä. Pisteet kannattaa siis kirjata aina seuraavana päivänä yhdessä.
  3. Lisäpisteitä kertyy myös siitä, jos kaikki luokan oppilaat ovat tehneet kaikki tehtävät kyseisenä päivänä.

PISTEET SUHTEUTETAAN LUOKAN OPPILASMÄÄRÄN MUKAAN

Luokan tulos lasketaan Agenttiseikkailussa aina suhteessa luokan oppilasmäärään. Vaikka luokalla olisi vähän oppilaita, luokka voi pärjätä pelissä yhtä hyvin kuin suuren oppilasmäärän luokka. Paras tulos kilpailussa saavutetaan silloin, kun kaikki luokan oppilaat ovat suorittaneet kaikki tehtävät pelin jokaisena päivänä. Jos oppilas on sairaana tai muusta syystä poissa, voi kyseisen oppilaan kaikki tehtävät kirjata suoritetuiksi, jotta poissaolo ei vähennä luokan pistekertymää. Suorituksista kertyvä pistemäärä on laskettu suhteessa oppilasmäärään, eli pisteitä ei kerry 1 p./suoritus.

Kysyttävää

Laita viestiä sähköpostiin esv@motiva.fi

Kilpailun säännöt

  • Kilpailuun osallistuminen Kilpailuun saavat osallistua kaikki Suomessa olevat alakoulujen 1–4 luokat oppilaineen. Kilpailuun voi osallistua täyttämällä luokan tiedot rekisteröintilomakkeelle Motivan agenttiseikkailut.fi verkkosivuilla. Rekisteröinti/ilmoittautuminen tulee tehdä 30.10.2024 mennessä. Agenttiseikkailussa luokat kilpailevat siitä, kuka onnistuu tekemään 10 päivän aikana suurimman määrän agenttitehtäviä. Osallistuminen on maksutonta. Virheellisiä tai puutteellisia osallistumisia ei oteta huomioon.
  • Kilpailuaika Kilpailuun osallistutaan 4.–17.11.2024 ajalla. Perjantain 15.11. suoritukset tulee merkitä 20.11. keskiviikkoon mennessä.
  • Kilpailun palkinnot
    • Pääpalkintona, arvotaan kaikkien osallistuneiden luokkien kesken 100 € lahjakortti Heurekashoppiin ja kaikille luokan oppilaille oma Motivan valitsema Lasten Keskuksen tietokirja.
    • Viidelle pistemäärältään parhaimmalle luokalle palkintona on 100 € lahjakortti Heurekashoppiin.
  • Kilpailun arvonta Pääpalkinnon voittaja arvotaan sekä muut voittajat julkistetaan Motiva Oy:n toimesta 29.11.2024. Voittajakoulut ilmoitetaan verkkosivustolla, uutiskirjeessä, sekä sosiaalisessa mediassa. Mikäli yhteyshenkilöitä ei tavoiteta kahden viikon kuluessa yhteydenotosta, Motiva Oy pidättää oikeuden valita uuden voittajan.
  • Henkilötiedot Osallistuvilta luokilta vain opettajan yhteystietoja kerätään, mutta ei lasten tietoja. Motiva Oy käyttää osallistujien antamia yhteys- ja muita henkilötietoja kilpailun ja arvonnan järjestämiseen liittyviin tarkoituksiin. Osallistujan henkilötietoja voidaan käyttää markkinointiviestintätarkoituksiin ja niitä käsitellään henkilötietolain mukaisesti.

Tietosuojaseloste

  • Kilpailun järjestäjän oikeudet Kilpailun järjestäjällä on oikeus julkaista palkinnon voittajan ja muiden palkintojen saaneiden koulujen nimi ja paikkakunta verkkosivuilla sekä digitaalisissa kanavissa.Kilpailun järjestäjä ei vastaa vahingoista, menetyksistä tai kustannuksista, joiden väitetään aiheutuneen tähän kilpailuun osallistumisesta tai palkinnon käyttämisestä.

Kilpailuun osallistuvat sitoutuvat noudattamaan näitä kilpailun sääntöjä. Motiva Oy:llä on oikeus poistaa osallistuja kilpailusta, mikäli osallistuja ei noudata kilpailun sääntöjä ja ehtoja.

Motiva Oy noudattaa kaikissa kilpailuissaan Suomen lakia. Arpajaisveroa tai muutakaan verolajia ei peritä, koska kyseessä on koululaiskilpailu.

Arvonnan järjestäjällä on oikeus muuttaa sääntöjä kilpailun aikana ilmoittamalla muutoksesta kampanjasivustolla tai muulla tavalla. Motiva Oy:llä on oikeus peruuttaa kilpailu ilman erillistä ilmoitusta, mikäli siihen ilmenee tarvetta (tietokonevirus tms).

Kilpailun järjestäjä pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.

Tietosuojaseloste

Tietosuojaselosteen voit lukea tästä>>